שלושה פצועים בפיגוע דקירה בעיר העתיקה; המחבל נורה למוות

בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר No Comments on שלושה פצועים בפיגוע דקירה בעיר העתיקה; המחבל נורה למוות

חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק 2 פצועים: גבר כבן 30 במצב קל-בינוני עם פצע דקירה בפלג גופו העליון וגבר כבן 25 במצב קל עם פציעה בגפיים. פצוע נוסף במצב קל מטופל במקום

צילום: דוברות המשטרה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פיגוע דקירה בעיר העתיקה: בסמוך לשעה 09:15 הגיע חשוד מכיוון שער שכם לרובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים. כוח משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב המוצב בהצטלבות של רחוב הגיא ומעלה המדרשה החל בבדיקתו לאחר שעורר את חשדם של השוטרים במקום.

במהלך בדיקת החשוד, הוא שלף סכין ודקר את אחד השוטרים בפלג גופו העליון. שני שוטרים ביצעו ירי לעבר המחבל וניטרלו אותו במקום, ובהמשך נקבע מותו.

video
play-sharp-fill

כתוצאה מפיגוע הדקירה נפגעו שלושה שוטרים – שניים באורח קל ומטופלים בשטח ואחד נוסף באורח קל-בינוני שפונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. האזור נסגר לתנועת הולכי רגל לטובת המשך הטיפול בזירה. בשעה זו מתקיימת הערכת מצב של פיקוד מחוז ירושלים בזירת האירוע.

חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק 2 פצועים: גבר כבן 30 במצב קל-בינוני עם פצע דקירה בפלג גופו העליון וגבר כבן 25 במצב קל עם פציעה בגפיים. פצוע נוסף במצב קל מטופל במקום.

video
play-sharp-fill

מתנדב זק״א יוסי קסוטו רכוב על אופנוע שהגיע מהראשונים לזירה, סיפר: "מדובר במחבל שהגיע סמוך לשער הברזל, שלף סכין ודקר שוטר, שוטרים במקום הגיבו במהירות ונטרלו את המחבל, כתוצאה מהירי נפצע אחד השוטרים, יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד״א טיפלנו בעצירת דימומים וחבישות של שני הפצועים במקום. צוותי מד״א פינו את שני הפצועים לביה״ח שערי צדק. המחבל חוסל במקום ומטופל ע״י צוותי זק״א מחוז ירושלים".

חובש רפואת חירום במד"א שלו דוד ניסים פור סיפר: "הייתי במהלך לימודים בישיבה כשקיבלתי את הדיווח על הפיגוע ומיד יצאתי לשער המג'לס עם ציוד רפואי שיש לי באופן קבוע ככונן מד"א. במקום היו 2 פצועים בהכרה מלאה, גבר שסבל מפצע דקירה בגופו ופצוע נוסף עם פציעה בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והוצאנו אותם לרחבת הכותל שם חברנו עם ניידות טיפול נמרץ של מד"א שהמשיכו את הטיפול הרפואי ופינו את שני הפצועים לבית החולים כשמצבו של אחד בינוני והשני קל".

בבית החולים שערי צדק עדכנו: ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק פונו שני פצועים מפיגוע הדקירה בעיר העתיקה. שני הפצועים יציבים ובהכרה מלאה. פצוע אחד עם פצע דקירה בפלג גוף עליון, ופצוע שני עם פצע ירי בפלג גוף תחתון. לאחר הערכה ראשונית הועברו לבדיקות הדמיה.

ד״ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק, שוחח עם כלי התקשורת:

במרכז הרפואי הדסה מסרו כי אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונה בן 27 מן הארוע בהר הבית. מצבו קל, בהכרה מלאה.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "העירנות והמקצועיות, הן של התצפיתנים במרכז השליטה במרחב דוד והן של השוטרים ולוחמי מג"ב שניהלו את המגע עם המחבל וניטרלו אותו, ראויה לכל הערכה. הם פעלו בנחישות, חתרו למגע וניטרלו מחבל שיכול היה לפגוע גם באזרחים. השוטרים הוכיחו שוב כי הם חוצצים בגופם בין אזרחי ישראל לבין המחבלים, לעיתים תוך סיכון ממשי לחייהם, ואני משבח אותם על פעילותם, נחישותם ואומץ ליבם. אני מאחל החלמה מהירה לשוטרים שנפצעו בפיגוע".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "דמדומי ממשלת גנץ לפיד מסתיימים בעוד פיגוע דקירה. הגיע הזמן לתת גב לחיילים והשוטרים, להחזיר את הביטחון לרחובות, הגיע הזמן לעשות סדר בטחוני במדינה, הגיע הזמן שיהיה כאן בעל בית, הגיע הזמן שמחבל שיוצא לבצע פיגוע יחוסל. עונש מוות למחבלים".



0 תגובות